Niebieska dioda miga ciągle na niebiesko po uruchomieniu

Dyskusja w 'Pytania' rozpoczęta przez użytkownika PLinku, 28 Luty 2014.

  1. PLinku

    PLinku Nowy użytkownik Noobie

    [section=board][h]Serwer[/h]
    [strong]Numer seryjnyX-(/strong] D9LIN02154
    [strong]ModelX-(/strong] DS412+
    [strong]FirmwareX-(/strong] inne
    technicolor[strong]ISPX-(/strong]tc7200.u[/section]
    [section=server][h]Inne[/h]
    [strong]UżywamX-(/strong] do celów prywatnych
    [strong]Model dyskuX-(/strong] WD30EFRX
    [strong]System operacyjnyX-(/strong] Windows[/section]
    [section=problem][h]Niebieska dioda miga ciągle na niebiesko po uruchomieniu[/h]
    Witam, niestety ostatnio spotkał mnie chwilowy zanik prądu, a że nie posiadam UPSa synology zamkną się nieprawidłowo. Po próbie ponownego urychomienia synology nie chce się włączyć tzn. Dioda zasilania miga cały czas na zielono, reszta diod (status, dyski) jest wyłączona. Po wejściu w przeglądarkę i wpisaniu adresu ip serwer jest znajdowany w sieci, mam stronę do logowania, ale po zalogowaniu mam info: \"System jest w trakcie przygotowywania. Zaloguj się później\". Synology jest widziane również we wszystkich urządzeniach jak odtwarzacze multimedialne, mogę nawet oglądać film, ale nie mogę się zalogować do DSM.

    Pozdrawiam[/section]
     
  2. PLinku

    PLinku Nowy użytkownik Noobie

    Dioda oczywiście miga na niebiesko tak jak w tytule. Bardzo proszę o pomoc, już tak miga z 10h i nic się nie dzieje, ale jest widzialny w sieci i wszystkie pliki dane z serwera są widoczne w innych urządzeniach.
    A może spróbować zrobić reset i od nowa zainstalować system?
     
  3. Przemuss

    Przemuss Q-lubowicz Noobie

    Odłącz mu zasilanie i podłącz. Co pokazuje asystent?
     
  4. PLinku

    PLinku Nowy użytkownik Noobie

    Witam problem rozwiązałem przez całkowity reset i ponowne zainstalowanie DSM.
     
  5. patrykard

    patrykard Nowy użytkownik Noobie

    Straciłeś dane?
     
  6. maxpp

    maxpp Nowy użytkownik Noobie

    Mam podobną akcję, możesz podać jakieś szczegóły jak sobie poradziłeś?
     
  7. Zoltar

    Zoltar Zarejestrowany Noobie

    Re: Odp: Niebieska dioda miga ciągle na niebiesko po uruchom

    Przecież napisał-reset i reinstalacja DSM.
     
  8. kociol1978

    kociol1978 Zarejestrowany Noobie

  9. Przemuss

    Przemuss Q-lubowicz Noobie

    Raczej jakiś błąd w sofcie. Jak ktoś ma jeszcze nie wdrożony serwer to niech zrobi testy.
     
  10. PLinku

    PLinku Nowy użytkownik Noobie

    Po resecie i ponownym zainstalowaniu DSM, wszystkie dane były na swoim miejscu.
     
  11. abusee

    abusee Zarejestrowany Noobie

    U mnie również ten sam problem. Może mieć to związek z brakiem zasilania, ale nie z twardym wyłączeniem. Mój 713+ wisi na APC, który nie zdążył się rozładować tak wiec tylko wysłał mi SMSy ze jest na akumulatorze, a później ze wrócił na AC.
    Tak czy inaczej system nie działa. Ciekawym zbiegiem okoliczności może okazać się nie możność zaktualizowania pakietów - jeszcze przed akcja z zanikiem zasilania. Niech Synology bierze się do roboty, póki co nic nie robię - foldery sieciowe działają.
    AS
     
  12. unr3al2

    unr3al2 Guest

    Widocznie ma jakiś problem z wstrzymaniem jakiejś paczki, co prowadzi do problemu z wyłączeniem.
    Co ja zaproponuje to próba restartu przez ssh, a nie z pstryka.
    Kod:
    Wpisz reboot -zx
    Później wciśnij ctrl + z , ctrl + x .
    Kiedyś u mnie to działało.
    :)
     
  13. stotek

    stotek Nowy użytkownik Noobie

    Witam wszystkich.... odświeżam temat.
    Mam podobny problem. Po południu nastąpił kilkuminutowy zanik prądu. Zanim włączono go ponownie na stałe, dwa razy był załączany na dosłownie 5 sekund. W dysku miałem ustawioną opcję, że po zaniku prądu i jego ponownym pojawieniu się, serwer ma się uruchomić ponownie. Niestety, po włączeniu zasilania miga dioda na niebiesko i kreci się wentylator. Dostępu do dysku nie mam, przycisk reset również nic nie daje. Wyczytałem gdzieś, że padła pamięć flash. I teraz pojawia się taki problem. Wpisałem w googlach zapytanie o naprawę pogwarancyjną (gwarancja się skończyła 31.01.2015). Napisałem maila pod wskazany adres i tam mi odpowiedziano, iż oni się tym nie zajmą bo to nie jest dysk z ich dystrybucji lub ewentualnie wykupić u nich jakiś pakiet pogwarancyjny albo mam się zgłosić do sprzedawcy , u którego zakupiłem dysk 2 lata temu. Tak też zrobiłem. Ci natomiast mi napisali, że naprawa jest nieopłacalna i tez nie prowadzą napraw. Wychodzi na to, że po skończonej gwarancji i ewentualnym uszkodzeniu taki dysk tylko mogę wyrzucić ? Wiem, że jest możliwe wgrywanie pamięci flash. Proszę o pomoc i wasze sugestie czy rzeczywiście ten serwer jest do wyrzucenia? Zapomniałem dodać, że chodzi o model Synology DS112
     
  14. krzpal

    krzpal Zarejestrowany Noobie

    Cześć,

    Odświeżam temat po raz kolejny :)
    Mam UPS-a i nie było problemów z zasilaniem, za to z raportów e-mail widzę, że dzisiaj po 3 rano była informacja o update automatyczny - DSM 6.2.2-24922
    To niestety była ostatnia informacja od DS713+
    Restart z przycisku pozostał, ale nie dał rezultatu bo ciągle miga niebieska dioda. Zielone też migają i coś się dzieje.
    Niestety dyski nie migają i nie jest widoczny w sieci.
    Mam spięte z DS713+ DX513+ i dyski nie migają żadne.

    Co proponujecie ?