Udzielamy pomocy Jak sprawdzić czy dysk w NAS jest fizycznie uszkodzony, czy wystarczy format?

Dyskusja w 'Instalowanie, Bootowanie i Konfiguracja' rozpoczęta przez użytkownika RicoSky2, 10 Maj 2018.

  1. RicoSky2

    RicoSky2 Nowy użytkownik Noobie

    W moim Synology DS216j mam zainstalowany 1 dysk WD30EFRX-68EUZN0. Kilka dni temu aplikacja DSM zameldowała "Wolumen 1 (uszkodzony)". Przestały też działać wszelkie pakiety Synology zainstalowane na DS (np. Cloud Sync, Download Station itp.). Próba ich "Reperuj" daje zwrotny komunikat "W systemie brak wolumenu... kliknij... aby utwórzyć nowy wolumen".

    Co ciekawe pakiet File Station działa i mam dostęp do wszystkich plików znajdujących się na tym dysku twardym.

    W zarządzaniu przechowywaniem w DS mam:
    Status: uszkodzony
    Status SMART: Normalny

    Szybki test SAMRT nie wykazał błędów.

    Pierwotnie planowałem zrobić wymianę gwarancyjną dysku w WD, ale może to jest zupełnie niepotrzebne? Może wystarczy wyczyszczenie tego dysku (jak?) i założenie nowego wolumenu? A może wystarczy wręcz zrobić jakąś magiczną naprawę i całość wróci do normy bez konieczności odtwarzania całości i ponownego wgrywania wszystkich danych?

    Z góry dziękuję za pomoc - ma świadomość, że dla większości z Was moje pytania moją się wydać trywialne, ale moja wiedza w tym obszarze jest dość ograniczona.

    Pozdrawiam!
     
  2. Przemuss

    Przemuss Q-lubowicz Noobie

    Zapraszam na oficjalne forum Sylonogy.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
     
  3. RicoSky2

    RicoSky2 Nowy użytkownik Noobie

    Ups! A czy "ProNAS - Forum serwerów plików Synology" nie jest forum Synology?
     
  4. Przemuss

    Przemuss Q-lubowicz Noobie

    W nazwie można dać wszystko. Ale oficjalne to ono nie jest.
     
  5. RicoSky2

    RicoSky2 Nowy użytkownik Noobie