1. Cześć Gość. Czy wiesz, że według analizy rynku urządzenia:

• QNAP - stanowią 63% rynku,
    • Synology i pozostali - tylko 37% rynku?

To forum przeglądasz dzięki sponsorowi - firmie QNAP oraz zespołowi QNAP Club Polska.

Udzielamy pomocy QuickConenct a poufność plików (dane pacjentów - Gabinet / dane kontrahentów - Kancelaria)

Dyskusja w 'Bezpieczeństwo' rozpoczęta przez użytkownika abramq, 19 Wrzesień 2016.

Ładowanie...
  1. abramq

abramq Nowy użytkownik Noobie

Local Time:
    02:02
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Ethernet:
    802.11a
    null 802.11a
    Witam,
    Załóżmy hipotetycznie, że moja żona jest lekarzem i prowadzi mały Gabinet Lekarski, dane pacjentów i ich karty trzyma w komputerze a ja jestem prawnikiem i prowadzę ileś spraw moich klientów co do których pisma mam również w komputerze. Kopie w/w dokumentów spoczywają na Synology.
    Oczywiście czasem zachodzi potrzeba dostępu do dokumentów "z terenu". W tym momencie powiedzmy, że korzystam z QuickConnect. No i pojawia się pytanie - czy faktycznie, gdyby ktoś chciał (domyślam się, że dotyczy to tylko firmy Synology?) to czy może podsłuchać transmisję i poznać zawartość dokumentów?
    Oczywiście nie chcę się wdawać w jałowe dyskusje o tym kto i po co miał by to robić - interesuje mnie czysto technologiczny aspekt QuickConnect-a, bo czytając np. https://global.download.synology.co...tePaper/Synology_QuickConnect_White_Paper.pdf mam niejasne wrażenie, że część tej technologi działa w sposób o którym wiedzą tylko twórcy. Weźmy np. opisany w powyższym pdf-ie sposób ustalania link-a pomiędzy zdalnym komputerem w internecie a NAS-em - nie jest to jasne na jakiej podstawie i w jaki sposób QuickConnect wybiera czy będzie to "hole punching" czy "relay service" - a więc czy dane będę płynęły przez serwery Synology czy nie...
    Byłby bardzo wdzięczny, gdyby ktoś był tak dobry i to rozjaśnił.
    Pozdrawiam!

2. mikhnal

mikhnal Guest

Oceny:
    +0 / 0 / -0