1. Cześć Gość. Przeglądasz forum dzięki firmie QNAP oraz zespołowi QNAP Club Polska.

niewiarygodna sytuacja - prosba o pomoc - serwer DS 712+

Dyskusja w 'Spekulacje i Dyskusje na temat nowych Produktów' rozpoczęta przez użytkownika w001, 19 Lipiec 2012.

Ładowanie...
  1. w001
    Offline

    w001 Nowy użytkownik Noobie

    Dołączył:
    4 Czerwiec 2012
    Wiadomości:
    6
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    Synology:
    ds712+
    Prosba o pomoc i podpowiedz w nastepujacej sytuacji - kupilem serwer DS 712+, ktory od poczatku nie dzialal - opisalem to na watku nie-znaleziono-serwer-synology-ds712-t3165.html
    Rady dostepne na forum a nastepnie wskazowki od support'u nic nie pomogly.

    Serwer zostal odeslany do sprzedawcy - morele.net, sprzedawca odeslal do dystrybutora AB.pl

    Odpowiedz, ktora otrzymalem jest niewiarygodna "serwer nie posiada gwarancji - poniewaz nie ma nalepki z nr seryjnym, serwer pochodzi z nieznanego zrodla", i to uwaga - pomimo, ze nr seryjny przekazalem (zanotowalem przed wyslaniem), natomiast wspomnianej nalepki na pewno nie dotykalem - nawet nie wiem czy takowa byla.

    Prosba o pomoc - co zrobic w takiej sytuacji?

    z gory dziekuje

    W
     
  2. krisr77
    Online

    krisr77 Systems Admin... Q's Expert

    Dołączył:
    14 Wrzesień 2010
    Wiadomości:
    209
    Miejscowość:
    Wawa
    Local Time:
    17:44
    Oceny:
    +1 / 1 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS110j q1900 Xpenology
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Od kogo masz ta informacje? od Morele, AB czy od serwisu???

    Przy zakupach w Morele to niestety standart kupuja sprzet bodajze na Ukrainie i jest on nieserwiowalny w Polsce.
    Mojego 110j chcieli sami naprawiac (chyba w garazu) , podziekowalem im nic wiecej od nich nie kupie, na szczescie moje problemy z fanem byly chyba jednorazowe bo do tej pory chodzi bez zarzutu.
     
  3. w001
    Offline

    w001 Nowy użytkownik Noobie

    Dołączył:
    4 Czerwiec 2012
    Wiadomości:
    6
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    Synology:
    ds712+
    odpowiedz o braku gwarancji z powodu braku plomby jest od dystrybutora AB - ale skoro Tobie naprawiac chcialo Morele garazowo to moze to wyjasnia znikniecie nalepki w moim przypadku - podczas proby ich naprawy.
    w kazdym razie niesamowite jest to, ze sprzet ktory jest najnowszym modelem na rynku wg dystrybutora nie jest na gwarancji ...

    co zrobic?
     
  4. krisr77
    Online

    krisr77 Systems Admin... Q's Expert

    Dołączył:
    14 Wrzesień 2010
    Wiadomości:
    209
    Miejscowość:
    Wawa
    Local Time:
    17:44
    Oceny:
    +1 / 1 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS110j q1900 Xpenology
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Morele jest dla Ciebie gwarantem, cisnij ich i wymiane na nowy a jak oni to sobie rozlicza z AB to juz ich problem
     
  5. niewiesznic
    Offline

    niewiesznic Master+ Architect Q's Excellence

    Dołączył:
    24 Marzec 2010
    Wiadomości:
    1 171
    Miejscowość:
    Internet
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS210j/DS211+
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Dokładnie. Podstawą jest dowód zakupu. To, że firma A daje do naprawy dystrybutorowi B, a ten firmie C, to nie jest informacja dla ciebie, ani twój problem. Ja bym żądał wymiany na nowy bądź zwrotu pieniędzy.
     
  6. mpl
    Offline

    mpl Enterprise Admin... Q's Architect

    Dołączył:
    11 Marzec 2011
    Wiadomości:
    668
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    2
    Synology:
    712+ 1513+
    A już kiedyś kopiłem coś w morele.net - dwa razy : pierwszy i ostatni.
    W przesyłce nie było dowodu zakupu (paragonu) i nie mogłem z towarem zrobić nic.
    Sprzedawca opierał się , że to "nie koniecznie" jego towar ...
     
  7. Magnetar
    Offline

    Magnetar Network Architect Q's Professional

    Dołączył:
    17 Styczeń 2012
    Wiadomości:
    547
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    2
    Synology:
    DS110j
    U normalnego sprzedawcy idziesz podajesz numer seryjny - sprawdza czy sprzęt został kupiony u niego i jeśli tak jest przyjmuje na serwis nawet bez dowodu zakupu. Wszystko zależy czy za ladą siedzi człowiek czy cwaniak próbujący uniknąć kosztów związanych z obsługą serwisową. Niestety polscy sprzedawcy, dealerzy mają żenująco niskie marże, a to powoduje że każdy kombinuje jak koń pod górkę żeby urwać choć grosz więcej, poza tym handel sprzętem to kiłowy interes bo wiąże się z zamrażaniem dużych sum pieniędzy na stosunkowo długi okres czasu.
    To, że firma A daje do naprawy dystrybutorowi B, a ten firmie C, to nie jest informacja dla ciebie, ani twój problem
    Święta racja. Takie info świadczy o braku profesjonalizmu ze strony Morele.

    Niestety brak nalepki łamie warunki gwarancji - ciężko Ci będzie cokolwiek wywalczyć jednak z drugiej strony Morele jest gwarantem i jeśli przyjęli sprzęt znaczy, że nie mieli żadnych obiekcji co do jego stanu - teoretycznie powinni odmówić naprawy, a nie wysyłać sprzęt dalej - skoro jednak przyjęli sprzęt, który nie miał nalepki to już ich problem, tutaj strategiczne znaczenie mogą mieć okresy pomiędzy przyjęciem i odmową.
     
  8. niewiesznic
    Offline

    niewiesznic Master+ Architect Q's Excellence

    Dołączył:
    24 Marzec 2010
    Wiadomości:
    1 171
    Miejscowość:
    Internet
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS210j/DS211+
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
  9. redi
    Offline

    redi Enterprise Admin... Q's Architect

    Dołączył:
    6 Wrzesień 2009
    Wiadomości:
    613
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    2
    Synology:
    DS109, DS213+, DS415+
    Ja ostatnio dawałem na gwarancji w morele.net z tym, że router. Trwało długo może, ale trafił do producenta i po 2,5 tygodnia dostałem nowy sprzęt.
     
  10. zanskar
    Offline

    zanskar Network Architect Q's Professional

    Dołączył:
    6 Sierpień 2011
    Wiadomości:
    558
    Local Time:
    15:44
    Oceny:
    +2 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS710+ DS410 DS412+
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Też miałem kiedyś nieprzyjemności z Morele.net, sprzedali mi dysk HDD 2.5" 500GB WD Scorpio Blue. Przyszedł w foliowym woreczku jak to OEM, ale inne oznaczenia miał ponalepiane z jednej a inne z drugiej strony, więc nie wiedząc co tak naprawdę dostałem chciałem zwrócić lub wymienić. Oczywiście osoba odpowiedzialna za dyski nagle znalazła się na zwolnieniu, po wielu mailach i telefonach dałem sobie spokój, dysk był sprawny więc poszedł w ręce innego chętnego, a ja z Morele.net zakończyłem kontakty chyba już na zawsze, nie lubię takich numerów w stylu "towar macany należy do macanta" i olewania klienta.

    Nieprawda, gwarancję zwykle świadczy producent, a nie sprzedawca, ewentualna realizacja gwarancji może się odbywać za pośrednictwem sprzedawcy, ale standardowo to nie on jej udziela. Od sprzedawcy można z kolei domagać się wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy ze względu na niezgodność towaru z umową, co w tym przypadku miałoby sens, bo autor pisze, że od początku sprzęt nie działał jak powinien. To kupujący ma wybór czy korzystać z gwarancji (jeśli jest gwarancja, bo jest przecież nieobowiązkowa) czy z niezgodności towaru z umową.

    Proponuję poradzić się rzecznika praw konsumenta (przy starostwie powiatowym powinien takowy urzędować). Druga sprawa - sprzedawca musi się ustosunkować do czegoś w tym rodzaju:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=866

    Jak wynika z przepisów musi się ustosunkować do żądania w ciągu 14 dni a ewentualna odmowa spełnienia żądania klienta musi być wyrażona na piśmie. W razie czego będzie więc podstawa do dalszego dochodzenia swoich praw.

    EDIT - sorki za odkopanie, ale skoro już napisałem - może się komuś przyda...
     

Poleć tę stronę