1. Cześć Gość. Przeglądasz forum dzięki firmie QNAP oraz zespołowi QNAP Club Polska.

Udzielamy pomocy Komunikat o uszkodzonym wolumenie

Dyskusja w 'Pytania' rozpoczęta przez użytkownika philips, 15 Maj 2017.

Ładowanie...
  1. philips
    Offline

    philips Nowy użytkownik Noobie

    Dołączył:
    24 Styczeń 2014
    Wiadomości:
    12
    Local Time:
    07:25
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS213j
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Witam serdecznie.

    Niestety status jednego z moich dwóch dysków oznaczony został jako uszkodzony. Szybki test SMART wykazał, że dysk uległ awarii - wykryto 32 uszkodzone sektory, a aplikacje typu Download Station wywinęły orła-błąd, przez który funkcja naprawy jest bezskuteczna. Poniżej zamieszczam zrzut z informacją o wolumenie, oraz z wynikami SMART.

    HDD. smart.

    Obydwa dyski funkcjonują u mnie jako dwa osobne wolumeny, w trybie SHR bez ochrony danych. Co mogę jeszcze zrobić próbując ratować dysk? Naprawa woluminu opisania w poradniku synology - tutaj - jest niedostępna dla wybranego przeze mnie trybu SHR. W chwili obecnej zgrywam dane, by następnie przeprowadzić reinstalację DSM za pomocą Synology Assistant, ale jeśli rzeczywiście wina leży w uszkodzonych sektorach to już raczej trzeba się szykować do wymiany dysku, zgadza się?

    Dobrej nocy
    Pozdrawiam

    --------------------------------
    NAS:
    Synology D213j
    DSM:
    6.1.1-15101 Update 2
    HDD:
    Wolumen 1 - Seagate SV35 3TB SATA3 (~3 lata)
    Wolumen 2 - Seagate SV35 2TB SATA3 (~4 lata)
    Typ RAID:
    Synology Hybrid RAID (SHR) Bez ochrony danych
     
  2. Przemuss
    Offline

    Przemuss Master+ Architect Q's Excellence

    Dołączył:
    11 Październik 2011
    Wiadomości:
    2 011
    Miejscowość:
    Żyrardów
    Local Time:
    09:25
    Oceny:
    +36 / 0 / -0
    Followers:
    3
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS211j; DS1511+; RS2212RP+
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Nie naprawisz wolumenu skoro dysk szwankuje. Zgrywaj dane i kup nowy dysk. System DSM jest na wszystkich dyskach w synku reinstalacja nic ci nie da.

    Edit
    Wyłącz hibernacje to dyski nie będą szybko padać.

    Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
     
  3. philips
    Offline

    philips Nowy użytkownik Noobie

    Dołączył:
    24 Styczeń 2014
    Wiadomości:
    12
    Local Time:
    07:25
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS213j
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Patrząc po logach, okazało się, że o godz. 18-stej wyłączyli prąd, a godzinę później wyskoczył komunikat o uszkodzonym wolumenie.
    Hibernację już wyłączyłem - traktowałem to jako plus, nowy dysk zamówiony.

    Dziękuję za odpowiedź Przemuss.
     

Poleć tę stronę