1. Cześć Gość. Przeglądasz forum dzięki firmie QNAP oraz zespołowi QNAP Club Polska.

Amazon S3 lub Glacier

Dyskusja w 'HiDrive Backup / Glacier Backup' rozpoczęta przez użytkownika meaple, 10 Styczeń 2013.

Ładowanie...
  1. meaple
    Offline

    meaple Passing Basics Beginner

    Dołączył:
    19 Listopad 2011
    Wiadomości:
    31
    Miejscowość:
    d'able
    Local Time:
    10:30
    Oceny:
    +3 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS713+, DS114
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Zastanawialem sie czy ktorys z forumowiczow rozwazal lub kozysta juz z ktorejs z powyzszych uslug?
    Sam sklaniam sie do Glacier z tym, ze nie jestem pewien jak to wyjdzie finansowo (nie ma tu oplat stalych stad obawa). Co prawda Amazon ma cennik za GB ale do tego dochodza jeszcze 'requesty'
    + jak mniemam dodatkowa oplata za kazdy GB skladowany. Zastanawialem sie czy request jest traktowany jako 1 przebieg backupu czy kazdy plik w backup jako 1 request?
    Znalazlem na necie nie oficjalny kalkulator dla Glacier http://liangzan.net/aws-glacier-calculator/ z ktorego wynika za przechowywanie 40 GB przez rok powinno kosztowac $5.35 (bez odzyskiwania, bo tu tez mamy stawke zalezna od ilosci danych oraz czasu transferu), co wydaje sie kwota smieszna w prownaniu do innych komercyjnych rozwiazan jak S3 lub jakis inny rsync.
     
  2. darkbit
    Offline

    darkbit Nowy użytkownik Noobie

    Dołączył:
    29 Kwiecień 2009
    Wiadomości:
    2
    Local Time:
    10:30
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    Synology:
    DS209+
    Ja testowalem troche Glacier.

    I wychodzi na to, ze kazdy plik to jeden request.
    Zrobilem upload 22 plikow i na koncie widze, ze mam 22 requesty.

    Wychodzi na to, ze przed wrzuceniem na Glacier trzeba tarowac/zipowac - wtedy liczba requestow bedzie mniejsza.
    Ale cos za cos - pobieranie w razie potrzeby danych jest bardzo drogie i zalezy od ilosci danych.
    Taniej bedzie pobrac jeden, dwa pliki niz calego zip-a. W zaleznosci od ilosci zgromadzonych danych pojedyncze pliki bedzie mozna pobrac za darmow nawet (5% na miesiac naszego archiwum) - ale UWAGA to sie rozklada na dni miesiaca. Wiec codziennie malymi porcjami - wtedy za darmo bo jak jednego dnia calosc to trzeba placic.
     
  3. meaple
    Offline

    meaple Passing Basics Beginner

    Dołączył:
    19 Listopad 2011
    Wiadomości:
    31
    Miejscowość:
    d'able
    Local Time:
    10:30
    Oceny:
    +3 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    null
    Synology:
    DS713+, DS114
    Ethernet:
    1 GbE
    null 1 GbE
    Dziekuje za odpowiedz, szkoda ze nie jest to opisane bajdziej przejrzyscie na stronie amazona. Jezeli sie zdecyduje to napisze co i jak to wyszlo :)
    Co do tego ze placi sie za pobrane dane to wiem, rodzi sie pytanie na ile to jest oplacalne w porownaniu z serwisem platnym miesiecznie (stala subskrypcja), jezeli chodzi o mnie to glowny bkp to dokumenty ok 5 GB + 40GB zdjec (na chwile obecna) :) no i oczywiscie ustawienia nas + photostation
     

Poleć tę stronę